سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دانشمندان سؤال و با حکیمان گفتگو و بافقیران همنشینی کنید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
متافیزیک _ ورزشی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» چگونه یک فایتر موفق شویم

در بحث مبارزه ، استراتژی های مختلفی مطرح می شود که یک فایتر حرفه ای را به سوی پیروزی رهنمون شود .

در اینجا می خواهیم استراتژیی را مطرح کنیم که بارها توسط فایترهای حرفه ای مطرح شده است یا حداقل در این باره با خود اندیشیده اند .

مسئله ای که عامل پیروزی است و اصول اصلی مبارزه را تشگیل می دهد چیست ؟


بقیه بحث را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید

یک مبارز آزادکار با خود می اندیشد که مبارزه را با ترکیبی از ضربات پا ، دست و در نهایت فنون درگیری می تواند انجام دهد ، هدف ما بررسی ، ارزیابی و اصلاح اصولی است که مبارزه بر پایه آن استوار است و یک فایتر را به سوی پیروزی سوق می دهد.

در اکثر مبارزات حقیقی ، چه در داخل رینک یا تاتامی و یا در یک درگیری خیابانی دو حریف با هم درگیر می شوند ، اگر این مبارزه به صورت حرفه ای و بسیار زیبا و با ضربات حرفه ای و دیدنی دست و پا شروع شود ، در هر صورت اکثرا به گلاویز شدن ختم می شود . ممکن است این مبارزه بین دو فایتر حرفه ای انجام پذیرد . در بوکس فایترهای حرفه ای این گلاویز شدن را «بستن شگاف» می نامند ، که در واقع در مقابل و یا بعد از یک سری حرکات دست و مشت انجام می گیرد ، حتی ورزشکارانی که عادت به درگیری ندارند در مرحله آخر با هم درگیر می شوند .

در یک مبارزه آزاد مثل مبارزات UFC  یا سانشو یک مبارزه می تواند به فنون درگیر و گلاویز شدن ختم و حتی حریف ضربه فنی شود . در کل می توان گفت «در یک مبارزه واقعی مسافت ضربات دست ، پا و درگیری با هم ترکیب می شوند» زیرا در یک زمان کوتاه به ضربات پا و مشت اجازه عمل داده نمی شود .

در واقع می توان به یک حقیقت ساده و مستقیم دست یافت که در اوج مبارزه زمانی برای مانورهای حمله ای و دفاعی نمی باشد ، در واقع درگیری هنر اساسی است که باید هر فایتر حرفه ای یاد بگیرد ، چون فرد درگیر شوند تنها کسی است که شما را مجبور می کند تا به شیوه او بجنگید . در یک مبارزه اگر شما با حریف درگیر شوید حریف شما چاره ای ندارد جز این که با شما درگیر شود در غیر این صورت مبارزه را به شما واگذار خواهد نمود . بیاد داشته باشید که در یک مبارزه دیگر کونک فو کار ، کونک فو کار نیست و کیک بوکسور ، کیک بوکس کار نمی باشد بلکه این شما هستید که مبارزه را به روش خود سوق خواهید داد ، در این روش سه چیز مهم است : حمله ، درگیری و اجرای فن .

در فنون درگیری موکدا باید به یاد داشته باشید که اگر می خواهید از فنی استفاده کنید ، یادگیری آن فن به تنهایی کافی نیست ، بلکه باید وقتتان را صرف تمرین فنون بکنید و روی آنها سخت کار کنید . اگر شما در اجرای فن به کوچکترین مشگلی برخوردید مطمئن باشید که آن فن در مبارزه به درد شما نخواهد خورد .

تدوین از استاد بابک صاحب اختیاری .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بابک ( شنبه 87/10/7 :: ساعت 11:39 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اسلاید شو غالیوود
نیروی ضربات
فرصتی استثنایی برای رزمکاران ایران
برنامه سال 1388 شرکت ALYWOOD به مدیریت استاد سهراب زاده
تاریخچه تکواندو
تاریخچه کاراته
چی نیروی نهفته
حفظ سلامت مغز
چند روش خروج روح از بدن
فروش فیلم و سی دی های آموزش ورزشهای رزمی
عکس و تصویر زیبا از طبیعت استان اردبیل
سبک نن شائولین استان اردبیل نماینده می پذیرد
دایرکتوری کامل استان اردبیل
چگونه یک فایتر موفق شویم
[عناوین آرشیوشده]